dinsdag 14 juli 2015

Polonaruwa en naar Naula

Ik stond terug vroeg op en nam een van de fietsen en verkende de omgeving van onze slaapplaats waar we gisteren in de donker toekwamen. Het was er prachtig. We sliepen eigenlijk te midden van een jungle. Wat verderop was er een kanaal langswaar je kon fietsen. Ik spotte terug enkele mooie vogels en op ongeveer 15m voor mij zag ik plots een slangenarend zitten in een boom. Prachtig dier en gelukkig had ik mijn camera mee. Toen ik terug was, was iedereen op en klaar voor het ontbijt: kokospannenkoeken met bananen. Lekker en stevig ontbijt. Na het ontbijt vertrokken we met onze fietsen om de vroegere hoofdstad Polonaruwa te gaan verkennen. Deze site is ook Unesco Werelderfgoed. We fietsen langs het kanaal en genoten van de prachtige omgeving. We kwamen aan een lokale markt en stopten natuurlijk om dit te bezoeken. Het was zeer kleerrijk omwille van de vele (onbekende) groenten en fruitsoorten. Een vriendelijke man liet ons proeven van Jackfruit, de grootste fruitsoort ter wereld. We aten ook nog een overheerlijke ananas.
Nadien reden we door en verkenden de oude site. Deze is een bezoekje zeker waard. Ze is nog vrij goed bewaard gebleven. We ontmoetten er ook Michiel Devlieger, de presentator destijds van ‘De Mol’. Drie jaar geleden ws ik hem ook al eens tegengekomen in Umbrië. Toeval hé. Het was vandaag bloedheet. We fietsen van schaduw naar schaduw en genoten toch wel van de mooie ruïnes. Na de middag reden we dan door naar Naula, waar onze chauffeur een guesthouse heeft ‘Honeyland’. Ook te midden van de jungle. We dronken een biertje als aperitief en installeerden ons in de jungle cabanas. We besloten ook om hier een dagje te blijven en eens te genieten van de rust hier. Een beetje lezen, fietsen, relax, … We zien wel wat morgen brengt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten