vrijdag 24 juli 2015

Ontspannend dagje in ons tentenkamp

Zoals altijd was ik alweer vroeg uit de veren. Het was 6 uur en ik ging er alleen op uit. Ik maakte een wandeling van ongeveer twee uur rondom ons tentenkamp.
De vroege ochtend heeft altijd iets. De wereld ontwaakt, de dieren maken zich op voor alweer een dagje eten zoeken. Ik zie terug heel wat mooie vogels en geniet van de stilte om mij. Enkel het mooie geluid van de natuur dringt tot mij door. Fluitende vogels, de wind in de boomtoppen, ritselende blaren … Voor mij is dit puur genieten. Tegen 8 uur ben ik terug in het kamp en genieten we van ons copieus ontbijt. Na het ontbijt maken we een wandeling door de ons omringende jungle. Het is vandaag bloedheet. De zon schroeit op mijn kuiten. Gelukkig lopen we maar kort in de open vlakte en slaan we al gauw een pad in recht naar de jungle. De wandeling is leuk en mooi. We zien prachtige woudreuzen van meer dan 600 jaar oud met wortels groter dan volwassen mensen. De wortels reizen op uit de grond als verticale muren die een houten toren ondersteunen. Als je naast zo’n een boom staat, ben je als mens heel nietig. We volgen een pad aangelegd door de olifanten. Overal zie je er de sporen van. Olifantendrollen van 2O kg, afgeknakte takken en bomen, geursporen … Na ongeveer anderhalf uur zijn we terug in het kamp. De zon verbrand de aarde.
Na onze lunch is het relax en zoeken naar wat tocht in deze hitte. We lezen wat, schrijven, drinken liters water, verzetten ons, drinken weer liters water en gaan een klein beetje dood aan de warmte. ’s Avonds koelt het gelukkig weer wat af en komt er terug een wind opzetten die toch wel wat verkoeling brengt. Een heerlijke maaltijd wordt ons geserveerd waarna we nog wat genieten van deze heerlijke plek. Morgen moeten we hier weg. Het zal pijn doen denk ik want dit is echt mijn ding. Ver weg van de drukte en alleen de natuur om je heen. Geen elektriciteit, geen auto’s, niks, alleen de geluiden van de natuur, de geluiden van deze morgen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten